Tjänster
En komplett partner, för alla typer av kunder.
Delgivningstjänster
Personlig delgivning / Stämningsmannadelgivning
Våra delgivare besöker personligen mottagaren för att överlämna handlingen på dennes hemadress, bostad eller arbetsplats. Vi strävar alltid efter att erhålla mottagarens signatur.
Om det inte är möjligt innebär vår auktorisation att vi ofta kan delge mottagaren ändå genom vår auktorisation.
Vanlig delgivning med rekommenderat brev & mottagandebevis
Vanlig delgivning sker när en handling skickas eller lämnas till mottagaren, som bekräftar att den har tagits emot. Allt kan skickas och delges med denna metod.
Ladda enkelt upp er handling. Vi hanterar allt annat från början till slut och återkommer med utfall.
Uppsägning av hyres- och arrendeavtal/
Förverkanden och villkorsändringar
När det är dags att säga upp ett hyresavtal på grund av förverkanden eller villkorsändringar, säkerställer vi att det sker effektivt och enligt gällande lagkrav.
24h delgivning/
Skräddarsydd expresstjänst
I vår unika 24h-tjänst dedikerar vi handläggare och minst en delgivningsman helt åt ert ärende. Allt för att säkerställa att er handling levereras så fort som möjligt.
Post och dokumenthantering
Beställ rekommenderade brev digitalt
Förenkla utskick av rekommenderade brev via en enkel, digital beställning. Det postas samma dag och ni notifieras om utfall.
Upprätta, förvara och delge testamente
Säkra ert arv hela vägen med en helhetstjänst tillsammans med våra byråpartners. Vi erbjuder tjänsterna både tillsammans och separat.
Ta emot delgivning / Receive documents
Särskild delgivningsmottagare / Person authorised to receive service of process
Bolagsverket kräver att en delgivningsbar person utses om behöriga ställföreträdare saknas i svenska aktiebolag och föreningar. Vi tar på oss uppdrag som särskild delgivningsmottagare.
The Swedish Companies Registration Office mandates appointing a person to receive service of process if no managing directors reside in Sweden. This person must be registered in the Swedish population register and is solely authorised to receive service. We offer this service.
Vilka anlitar oss?
Våra tjänster används av en mängd olika kunder som behöver säkerställa att deras viktiga dokument når rätt mottagare på ett effektivt och rättssäkert sätt. Bland andra anlitar advokatbyråer, fastighetsbolag, elbolag, inkassobolag, kommuner och privatpersoner oss för att delge handlingar.
Oavsett om det handlar om rättsliga dokument, uppsägningar, kravbrev eller myndighetsbeslut, är vår uppgift att säkerställa att dessa viktiga dokument når fram och att processen blir så smidig och säker som möjligt för alla parter.
Vanliga frågor
Ja, du får ett utfall e-postat till dig vid avslutat uppdrag. Om du önskar en mer detaljerad delgivningsrapport, skickas den inom ett par dagar efter att utfallet har skickats. Detta ger dig en fullständig översikt över hur delgivningen har genomförts.
Antalet delgivningsförsök varierar beroende på typen av handling och de lagkrav som gäller. Vanligtvis gör vi upp till tre till fyra försök och kontaktar även mottagaren via ex. telefon. Vid express- och 24h-delgivningar utför vi upprepade försök tills delgivningen lyckas eller bedöms som utsiktslös.
För att påskynda processen rekommenderar vi att du:
- väljer en 24h delgivning eller expressdelgivning,
- är noggrann med att ge detaljerad information i din beställning, och
- laddar upp handlingarna digitalt i vårt beställningsformulär.
Detta hjälper oss att hantera ditt ärende så snabbt och effektivt som möjligt.
Vi kan tyvärr aldrig garantera att en delgivning lyckas, men vi är stolta över att ha en framgångsgrad på över 94%, vilket är betydligt högre än branschsnittet. Vår erfarenhet och noggrannhet bidrar till att maximera chanserna för en lyckad delgivning.
Ja, en delgivning kan alltid avbrytas. Det kan göras genom att svara på din orderbekräftelse eller e-posta kontakt@svenskdelgivning.se. Om du väljer att avbryta en påbörjad delgivning, debiterar vi fortfarande det avtalade arvodet. För mer information, se våra allmänna villkor.
I de flesta fall lyckas vi med delgivningen. Om mottagaren inte går att nå och spikning inte får ske, debiteras fortfarande det avtalade arvodet. Detta täcker de kostnader, utgifter och ansträngningar som lagts ner på att försöka genomföra delgivningen.
Stämningsmannadelgivning
Kostnaden varierar beroende på typen av handling och vilken tjänst ni väljer. För en detaljerad prislista, vänligen kontakta oss. Utöver grundpriset tillkommer milersättning och ev. utgifter direkt hänförda till uppdraget. För mer information, se våra allmänna villkor.
Vanlig delgivning
För vanlig delgivning erbjuder vi alltid en fast avgift. För större uppdrag erbjuder vi alltid volymrabatt. Du beställer här.
Vad är delgivning?
Delgivning är ett juridiskt begrepp som innebär att ett dokument, en dom eller ett beslut överlämnas till en person på ett dokumenterat sätt. Delgivning används för att säkerställa att mottagaren har fått viktig information i ett mål eller ärende. Detta kan inkludera allt från stämningar och kallelser till rättegångar, till betalningsförelägganden och uppsägningar av hyresavtal. Genom att använda delgivning säkerställs att rättssäkerheten upprätthålls och att alla parter har möjlighet att förbereda sig och svara på de rättsliga handlingarna. Det är viktigt att notera att delgivning säkerställer att mottagaren har erhållit dokumentet, men det innebär inte att de godkänner innehållet.