Svensk Delgivning

Beställ en delgivning

Beställningsformulär
Behöver ni hjälp?

Vill ni att ärendet hanteras snabbare?

Ladda upp handlingen i formuläret istället för att posta det till oss.

Vanliga frågor

Vi skickar inte ut statusuppdateringar under ärendets gång. Vi hanterar en stor volym delgivningar och för att kunna behålla vår branschledande lyckandegrad behöver vi fokusera på just delgivningsprocessen.

Om ni har värdefull information eller önskar komplettera ärendet ber vi er kontakta support@svenskdelgivning.se.

Ja, du får en delgivningsrapport skickad till den e-postadress du angav vid din beställning. Den kommer oftast inom en dag från att delgivning har skett, men om granskningen och godkännandet av utfallet kräver komplettering kan det ta längre tid.

Antalet delgivningsförsök varierar beroende på typen av handling och de lagkrav som gäller. Vanligtvis gör vi upp till 3-4 försök, men så länge uppdraget inte bedöms som utsiktslöst fortsätter vi våra delgivningsförsök. Det kan alltså blir många fler delgivningsförsök.

Vid express- och 24h-delgivningar utför vi ofta många försök på kort tid.

För att påskynda processen rekommenderar vi att du:

  • väljer en 24h delgivning eller expressdelgivning,
  • är noggrann med att ge detaljerad information i din beställning, och
  • laddar upp handlingarna digitalt i vårt beställningsformulär.

Detta hjälper oss att hantera ditt ärende så snabbt och effektivt som möjligt.

Delgivningsärenden kan ta allt från ett par dagar till flera veckor, beroende på ärendets karaktär. Den tjänstenivå ni väljer påverkar hur tidigt vi påbörjar arbetet och hur mycket resurser som avsätts. Expressärenden inleds vanligtvis inom två arbetsdagar och prioriterade inom fem. 

Tidsåtgången påverkas även av faktorer som informationstillgång, mottagarens agerande, branschpraxis och juridiska begränsningar. I vissa fall måste vi vänta innan en åtgärd får utföras, i enlighet med gällande regelverk. Medan detta kan dra ut på tiden är det viktigaste att delgivningen är juridiskt korrekt utförd och hållbar.

Vi kan tyvärr aldrig garantera att en delgivning lyckas, men vi är stolta över att ha en framgångsgrad på över 98%, vilket är betydligt högre än branschsnittet. Vår erfarenhet och noggrannhet bidrar till att maximera chanserna för en lyckad delgivning.

Genom att fylla i beställningsformuläret noggrant och ge oss mycket information ökar du sannolikheten drastiskt för att vi ska lyckas.

Ja, en delgivning kan alltid avbrytas. Det kan göras genom att svara på din orderbekräftelse eller e-posta support@svenskdelgivning.se. Du får en bekräftelse på att vi avbrutit ärendet och att delgivaren informerats. Vid återkallade beställningar erhåller ni inte en delgivningsrapport.

Om du väljer att avbryta en påbörjad delgivning, debiterar vi fortfarande det avtalade arvodet. För mer information, se våra allmänna villkor.

Ja, i de fall där vi inte lyckas genomföra delgivning debiterar vi fortfarande det avtalade arvodet. Detta täcker de kostnader, utgifter och ansträngningar som lagts ner på att försöka genomföra delgivningen.

Stämningsmannadelgivning / Personlig delgivning
Kostnaden varierar beroende på typen av handling och vilken tjänst ni väljer. För en detaljerad prislista, vänligen kontakta oss. Utöver grundpriset tillkommer milersättning och ev. utgifter direkt hänförda till uppdraget. För mer information, se våra allmänna villkor.

Vanlig delgivning genom rekommenderat brev
För vanlig delgivning med brev erbjuder vi alltid en fast avgift för 200 sek ex. moms. För större uppdrag erbjuder vi volymrabatt. Du beställer här.

Nej, våra delgivningsrapporter är ert intyg på delgivningen och dess utfall. Ni erhåller den per e-post oavsett utfall, förutom vid avbeställning.