Jobba hos oss
Nyfiken på oss?
Svensk Delgivning är en auktoriserad delgivningsfirma med ett stort fokus på att effektivisera delgivningsprocessen för samtliga parter. Vårt engagemang ligger i att förenkla administrationen för våra delgivare, vilket möjliggör en snabbare och mer fokuserad delgivningsprocess med mottagaren i centrum. Läs mer om oss här.
Vi söker just nu delgivare!
Vad innebär rollen?
Att vara delgivare hos oss innebär att du spelar en central roll i rättsprocessen. Som delgivare hos oss kommer du att vara ansvarig för ett specifikt geografiskt område och kontinuerligt motta uppdrag. Varje uppdrag ger dig information om den person eller det företag som ska delges. Din huvuduppgift är att aktivt söka upp dessa personer eller företagsrepresentanter för att personligen överlämna de juridiska dokumenten och säkra en kvittens för överlämningen. För att lyckas med detta kommer du ofta att behöva använda dig av folkbokföringsadresser, söka upp arbetsplatser eller använda andra metoder för att hitta vägen till mottagaren.
Vi är i en tidig fas och garanterar därför inte en hög volym till en början. Vi ser att du växer med oss som bolag.
Du kommer att:
- Aktivt söka upp och identifiera mottagare.
- Personligen överlämna juridiska dokument och andra handlingar till individer eller företag.
- Rapportera och dokumentera överlämnandet i vår digitala plattform, vilket minskar den tid du spenderar på administration.
Krav:
- Gymnasieexamen.
- B-körkort och tillgång till egen bil.
- God förmåga i svenska språket i både tal och skrift.
- Du har en fläckfri bakgrund. Detta är ett krav då din lämplighet kommer att bedömas av Länsstyrelsen.
- Du är lugn och stabil, känner dig trygg i att träffa nya människor och är ansvarstagande i självständigt arbete.
- Du har bra kommunikationsförmåga.
Meriterande:
- Godkänd delgivningsman: Redan godkända delgivningsmän prioriteras, men det är inte ett krav för att ansöka.
- Ytterligare språkkunskaper: Förutom svenska ser vi det som en fördel om du kan andra språk.
- Relevant erfarenhet: Erfarenhet från delgivnings-, inkasso-, eller säkerhetsbranschen.
Vi erbjuder:
- Ett flexibelt heltids- eller deltidsjobb. En stor del av arbetet sker på kvällar och helger, vilket gör att det passar väl som ett extrajobb.
- Konkurrenskraftig ersättning på uppdragsbasis, inklusive milersättning för användning av din egen bil.
- Stöd och utbildning. Vi erbjuder all den utbildning och det stöd du behöver för att framgångsrikt kunna utföra dina uppdrag.
- Fokus på människan. Många arbetar som delgivare då de vill bestämma arbetstider själv, träffa människor och slippa sitta på kontor. Vår digitala plattform minskar tiden du behöver lägga på administration avsevärt, och sätter mottagaren i fokus.