REK – Rekommenderat brev

Helt digital beställning för att skicka rek. brev

Rekommenderat brev

Rekommenderade brev kan innehålla viktiga dokument och behöver kvitteras ut av mottagaren hos ett postombud. Att skicka dem kräver att en fraktsedel beställs, att dokumentet skrivs ut och kuverteras, samt lämnas till ett postombud.

Processen för att skicka ett rek är lång och tidskrävande. Svensk Delgivning skickar rek dagligen och har ett rutinmässigt system för det. Via vårt digitala formulär tar vi emot era handlingar säkert och skickar iväg dem redan samma dag. Mottagare kan kvittera ut brevet en dag efter inlämning.

Ni kan välja oss, er själva eller en tredje part som avsändare. Detta avgör bland annat var en eventuell retur skickas.

Är detta en tjänst för er?

Tjänsten passar alla som enkelt vill skicka ett rekommenderat brev utan att behöva beställa fraktsedel, skriva ut, kuvertera och lämna in försändelsen på ett postombud. 

Som jurist, företagare eller privatperson kan du outsourca hela processen till oss och fokusera på annat – vi hanterar allt från början till slut. Oavsett om du har ett enstaka ärende eller löpande behov, erbjuder vi en smidig lösning för dokumentutskick inom Sverige och EU.

Hur fungerar det?
  1. Fyll i formuläret nedan och ladda upp ert dokument.

  2. Vi hanterar utskrift, kuvertering och överlämning till postombud samma dag, vid beställningar innan kl 16.

  3. Ni notifieras om och när mottagaren hämtat ut sitt brev hos postombudet.

Pris

Rekommenderat brev: 199 sek inkl moms. Samtliga tilläggstjänster är kostnadsfria och kan väljas i beställningsformuläret.

Återkommande behov?

Kontakta oss för priser.

Skicka ett rek, men enkelt.

Beställningsformulär
Frågor?

Vill ni beställa en delgivning? Klicka här för att se våra delgivningstjänster.

Vanliga frågor kring REK.

Rekommenderade brev kan innehålla viktiga dokument eller värdefulla varor och behöver kvitteras ut av mottagaren. De delas ut vardagen efter inlämning, med undantag för vissa postnummer.

För att skicka rek behöver avsändaren beställa fraktsedel, kuvertera sina dokument och lämna brevet till ett postombud.

Att skicka rekommenderade brev kan vara tidskrävande, speciellt i större volymer. Det behöver beställas fraktsedlar, skrivas ut dokument, kuverteras och lämnas till postombud.

Via vårt beställningsformulär behöver ni endast ladda upp handlingen och ange mottagaruppgifter. Vi hanterar allt därefter via vår postleverantör och rapporterar utfallet digitalt direkt till er.

Ni kan dessutom välja oss, er själva eller någon annan som avsändare för brevet. Om ni väljer er själva som avsändare, får ni uppdateringar direkt från vår postleverantör och en eventuell retursedel adresserad till er – om ni exempelvis önskar få ett kvitto signerat av mottagaren returnerat till er direkt. Vem ni väljer som avsändare kan även påverka villigheten hos mottagaren att hämta ut brevet.

I vår kundportal är det enkelt att ladda upp och skicka flera brev samtidigt. Denna tjänst passar er som skickar rekommenderade brev ofta, men vill undvika att behöva hantera den manuella processen själva. Genom kundportalen får ni även direkt tillgång till förmånliga priser.

Ja, REK kan vanligtvis hämtas ut av ett bud eller av en person med fullmakt. Om ni önskar att endast mottagaren ska kunna kvitter ut brevet klickar ni i ”Personlig överlämning” i beställningsformuläret. Det är en gratis tilläggstjänst och innebär att bara den angivna mottagaren kan kvittera ut den rekommenderade försändelsen.

Mottagaren kan alltid välja att inte hämta ut brevet.

Om det är mycket viktigt att ha ett bevis på mottagande kan vi hjälpa er med personlig delgivning. Då får en auktoriserad delgivningsman i uppdrag att besöka mottagaren för att överlämna dokumentet på ett dokumenterat sätt. Läs mer här.

Rulla till toppen